loading...

فروشگاخ اينترنتي فرش مرداس

خريد بي واسطه فرش به صورت اينترنتي

بازدید : 243
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با نزديك شدن نوروز، هياهوي بيشتري در شهر ايجاد مي شود و افراد زيادي به فكر خريد وسايل نو و تغيير دكوراسيون هستند. نو نوار كردن خانه راه‌هاي زيادي دارد كه حتي مي توان به كمك مرمت يا بازسازي وسايل قديمي آن را انجام داد اما اگر مي خواهيد وسايل نو بخريد يكي از انتخاب‌هاي مناسب، خريد فرش است. فرش‌ها از اجزاي اصلي دكوراسيون محسوب مي شوند كه با قدرت زياد در مركز دكوراسيون قرار مي گيرند، مي توان از آن‌ها به عنوان پايه چيدمان و طراحي استفاده كرد و ساير اجزا را متناسب و هماهنگ با آن‌ها انتخاب كرد. بنابراين بايد سليقه خود را در نظر بگيريد و فضاي خانه تان را به خوبي بشناسيد و سپس به سراغ خريد مدل هاي فرش برويد.

مدل هاي فرش كلاسيك ، مناسب براي دكوراسيون لوكس

  • يكي از انواع دكوراسيون كه توجه زيادي به خود جلب مي كند دكوراسيون كلاسيك است. اين دكوراسيون‌ها كه با رنگ‌هاي طلايي و سنگين آراسته شده اند در كنار تزئينات ظريف، فضايي لوكس و مجلل را تداعي مي كنند به همين دليل فرصت خوبي براي استفاده از مدل هاي فرش كلاسيك هستند.
  • فرش ماشيني كلاسيك در طرح‌ها و نقشه‌هاي متنوعي بافته مي شود كه از نظر شانه و ‌‌تراكم متفاوت هستند. اين تفاوت در ‌‌تراكم فرش‌ها آن‌ها را از نظر زيبايي و ظرافت و همين طور دوام و كيفيت متفاوت كرده است.
  • در بين فرش‌هاي ماشيني كلاسيك كه براي دكوراسيون‌هاي كلاسيك و سلطنتي انتخابي ايده آل هستند هرچه ميزان شانه و ‌‌تراكم فرش افزايش يابد فرش ظريف‌‌تر مي شود و زيبايي آن بيشتر به چشم مي آيد.
  • انتخاب فرش ماشيني كلاسيك خصوصا از نوع فرش ۱۲۰۰ شانه و فرش ۱۵۰۰ شانه مي تواند زيبايي فضاي دكوراسيون شما را به طرز چشم گيري افزايش دهد.
  • طرح‌‌‌هاي پر و نقش نگار اين فرش‌‌‌ها با قوس‌‌‌هاي ظريف مبلمان كلاسيك، نقش پرده‌‌‌هاي سلطنتي و يا پيچ تاب لوستر‌‌‌هاي كلاسيك هماهنگي زيادي ايجاد مي كنند و اجازه مي دهند تزئينات اين سبك به خوبي ديده شود و قدرت آن‌‌‌ها را افزايش مي دهند.

انتخاب فرش فانتزي براي دكوراسيون كلاسيك ممنوع!

مدل هاي فرش

مدل هاي فرش فانتزي از نمونه‌هاي پرطرفدار فرش ماشيني هستند كه با تغيير سبك زندگي مردم، خود را در انواع دكوراسيون جاي داده اند. شايد در سال‌هايي نه چندان دور تنها انتخاب براي انواع دكوراسيون، فرش‌هاي كلاسيك بودند كه تقريبا در هر فضايي مانند اتاق خواب يا اتاق نشيمن از آن‌ها استفاده مي شد و تفاوتي براي انتخاب فرش وجود نداشت. اما با ورود فرش‌هاي فانتزي و مدرن سليقه‌ها، شكل ديگري به خود گرفتند و انتخاب فرش به سمتي ديگر رفت.

امروزه نه تنها محصولات متفاوتي با كاربردهاي متفاوت در بين فرش‌هاي ماشيني به چشم مي خورد بلكه هر كدام از آن‌ها از تنوع بي شماري در طرح و نقشه برخوردارند. فرش‌هاي فانتزي با ظاهري متفاوت تنها براي استفاده در دكوراسيون‌هاي مدرن و فانتزي‌‌تر كاربرد دارد چون تمركز اين فرش‌ها بيشتر روي طرح‌هاي ساده و رنگ‌هاي تند و شاد است كه با اصالت دكوراسيون‌هاي كلاسيك خيلي فاصله دارد. اين فرش‌ها براي اتاق كودك يا اتاق خواب نيز انتخاب‌هاي مناسبي هستند اما براي فضايي مانند پذيرايي خصوصا اگر دكوراسيون آن كلاسيك باشد اصلا توصيه نمي شود.

مدل هاي فرش مدرن ، راهي براي زيبايي بيشتر دكوراسيون

فرش‌هاي مدرن از مدل‌هاي جديدتر فرش‌هاي ماشيني هستند كه نسبت به مدل‌ هاي فرش كلاسيك كاملا متفاوت شده و شباهت بيشتري به فرش‌هاي فانتزي دارند با اين تفاوت كه فرش‌هاي مدرن بر خلاف فرش‌هاي فانتزي از طرح‌هاي ساده‌‌تر و رنگ‌هاي ملايم و روشن‌‌تري استفاده مي كنند. اين فرش‌ها بهترين انتخاب براي دكوراسيون‌هاي مدرن امروزي هستند چون در عين سادگي نقش‌هايي جديد از اشكال هندسي، طرح‌هايي بزرگ و خلوت دارند كه تزئينات اضافي سبك‌هاي كلاسيك و سنتي در آن‌ها استفاده نشده است.

ويژگي اصلي دكوراسيون‌هاي مدرن نيز همين تزئينات كمتر در كنار سادگي است كه فرش‌هاي مدرن اين ويژگي را به خوبي پوشش داده اند. برخلاف فرش‌‌‌هاي فانتزي، اگر فرش‌‌‌هاي مدرن را هوشمندانه انتخاب كنيد مي توان آن‌‌‌ها را در فضاي كلاسيك نيز به كار برد، تنها در اين چيدمان از فرش‌‌‌هايي با طرح‌‌‌هاي ساده‌تر و يكنواخت استفاده مي شود.

دكوراسيون‌هاي مدرن با فرش‌هاي سنتي

مدل هاي فرش

هميشه لازم نيست پيرو سبك‌ها و سليقه‌هاي رايج باشيم بلكه مي توانيم با شخصي سازي دكوراسيون خود فضايي متفاوت ايجاد كنيم. البته بايد شناخت نسبي از زيبايي و قوانين ‌‌تركيب رنگ داشته باشيم و فضاي دكوراسيون را به خوبي شناسايي كنيم. يكي از‌‌ تركيب‌هاي زيبا و منحصر به فرد استفاده از فرش‌هاي سنتي در دكوراسيون‌هاي مدرن است، چيزي كه شايد در نگاه اول كمي عجيب به نظر برسد اما با انتخاب هوشمندانه فرش‌ها و ساير اجزا ‌‌تركيب زيبايي به وجود مي آورند. فرش‌هاي سنتي با طرح‌هايي قديمي و اصيل فضاي ساده و يكنواخت دكوراسيون‌هاي مدرن را به چالش مي كشد و زيبايي خود را بيشتر نشان مي دهد و از طرفي اجازه مي دهند فضاي دكوراسيون‌‌‌هاي مدرن نيز بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

بازدید : 317
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كيفيت پارچه پرده اي

كيفيت پارچه اي كه انتخاب مي كنيد يكي ديگر از عوامل مهم در انتخاب پارچه پرده است. پرده‌ها معمولا سالي يكبار و يا دو بار شسته مي شوند اما مثلا اگر قرار است پرده‌هايتان را هر ماه بشوييد قطعا بايد به سراغ جنس‌هاي بهتر برويد. در انتخاب پارچه مناسب از فروشنده در مورد ثبات رنگي آن‌ها سوال كنيد و از كيفيت آن‌ها مطمئن شويد زيرا بعضي پارچه‌ها در معرض نور آفتاب دچار رنگ پريدگي مي شوند در اين صورت لازم است از يك زير پرده اي ساده و سفيد استفاده كنيد. در هنگام خريد پارچه پرده اي در مورد شست و شو، اتو كشي و بخاردهي پرده نيز بايد اطلاعات كامل كسب كنيد، بعضي پرده‌ها را به راحتي مي توان با ماشين لباس‌شويي شست و بعضي ديگر حتما بايد توسط خشك‌شويي شسته شوند.

تناسب طرح پرده و ابعاد فضا

  • از قابليت‌هاي مهم انتخاب پارچه پرده ، تناسب بخشيدن به فضاي دكوراسيون است.
  • در فضايي با ارتفاع و سقف بلند اگر پرده اي با طرح يا خطوط افقي انتخاب شود مي تواند تعادل بصري در فضا ايجاد كند و برعكس آن، يعني پرده‌هاي بلند و طرح‌هاي عمودي براي بلندتر نشان دادن ارتفاع ديوار‌ها بسيار مناسب هستند.
  • پرده‌هاي طرح دار و شلوغ در كنار ديوارهايي كه كاغذ ديواري طرح دار دارند اصلا انتخاب مناسبي نيست چون تعادل و زيبايي بصري فضا را از بين مي برد.
  • بعد از انتخاب پارچه مورد نظر بايد ابعاد پرده به درستي انتخاب شود چون پرده‌ها در هنگام دوخت چين مي خورند و به همين دليل بايد پارچه اي با دو برابر يا سه برابر ابعاد واقعي انتخاب شود البته پرده پرچين يا پرده اي صاف و بدون چين خوردگي نيز نظم و زيبايي پنجره را از بين مي برد.
  • ارتفاع پرده براي پنجره‌هاي بلند بايد طوري انتخاب شود كه فاصله اي از زمين نداشته باشد و حتي بهتر است چند سانتي روي زمين قرار گيرد اما در مورد پنجره‌هاي كوتاه‌تر مي توانيد آن‌ها را تا كمي بعد از لبه پنجره امتداد دهيد.
  • پرده كوتاه البته براي پنجره‌هاي كوتاه حالت غير رسمي و دوستانه اي دارد در حالي كه پرده‌هاي بلند حسي رسمي و مجلل به همراه دارند.

پارچه پرده توري و حرير

پارچه پرده

اين پرده‌ها انتخابي مناسب براي انواع دكوراسيون هستند و چون نه كلاسيك هستند و نه مدرن، به كارگيري آن‌ها در دكوراسيون‌هاي متفاوت كار راحتي است. در واقع رنگ پارچه و نوع دوخت آن‌ها ماهيتشان را مشخص مي كند. اين پرده در دكوراسيون‌هاي رسمي و كلاسيك انتخاب مي شود و علاوه بر والان مجلل و مجلسي،‌ پارچه اي سفيد و نازك در پشت آن قرار مي گيرد. انتخاب اين چيدمان، پارچه‌هاي حرير و توري را لوكس‌تر نشان مي دهد در حالي كه همين پرده‌ها اگر با ارتفاع كمتري البته براي پنجره‌هاي كوتاه‌تر، در رنگ‌هاي شاد و سرزنده انتخاب شوند فضايي مدرن و هيجان انگيز به وجود مي آورند.

براي اين چيدمان ديگر نيازي به والان‌هاي پر زرق و برق و كار شده نيست. اما همچنان براي حفظ پوشانندگي فضا مي توانيد از پرده اي نازك و سفيد رنگ براي زير آن استفاده كنيد. از مزاياي استفاده از پارچه حرير و تور براي پرده مي توان به هزينه پايين‌تر، شست و شوي آسان و همين طور نصب راحت آن اشاره كرد.

پارچه پرده با جنس مخملي و ابريشمي

اين پرده‌ها انتخاب با شكوه براي فضاي شما هستند و به دليل سبك رسمي كه دارند براي اتاق‌هاي پذيرايي و نشيمن بسيار مناسب هستند. آن‌ها ذاتا حالتي شيك و مجلل دارند اما با اين وجود تزئينات و يراق آلات زيادي در آن‌ها به كار رفته است كه به همين دليل بهتر است شست و شوي آن توسط خشك‌شويي‌ها انجام شود. اين پرده‌ها از نظر قيمت بسيار گران‌تر هستند و از طرفي نصب و شست و شوي آن‌ها كار ساده اي نيست و كمي بي دقتي ممكن است شكل كلي پرده را از بين ببرد. در ميان پرده‌هاي مخمل به دليل كلفت بودن فضايي بسيار تاريك و دلگير ايجاد مي كنند بنابراين تنها بايد از آن‌ها به عنوان والان تزئيني استفاد كرد تا در طول روز مانع ورود نور طبيعي نباشند.

پرده‌هاي نخي و كتاني

پارچه پرده

يكي از انتخاب‌هاي ساده و راحت براي هر دكوراسيوني پارچه پرده با جنس كتان و نخي هستند. آن‌ها با طرح‌هايي ساده و متنوع بدون تزئينات اضافي بهترين ايده براي انواع دكوراسيون‌ها خصوصا دكوراسيون‌هاي مدرن و امروزي هستند. اين مدل ها براي دكوراسيون‌هاي كلاسيك و رسمي اصلا ايده مناسبي نيستند اما در عوض براي حال و هواي دكوراسيون‌هاي مدرن بهترين گزينه محسوب مي شوند. اين پارچه‌ها نيز شست و شوي آساني دارند و نصب آن‌ها كار سختي نيست و همچنين از نظر قيمت نيز از ساير پرده‌ها مناسب‌ترند.

بازدید : 294
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

از آنجايي كه اتاق خواب مستر بزرگترين اتاق هر خانه اي است معمولا به عنوان اتاق والدين خانه انتخاب مي شود. اين اتاق با فضاي بزرگ، امكان ايجاد يك نشيمن كوچك را نيز فراهم كرده است و معمولا اتاقي كوچك با كمد ديواري براي تعويض لباس در آن قرار دارد. همين طور حمام و سرويس بهداشتي جدا براي آن در نظر گرفته شده است. فضاي بزرگ اين اتاق خواب فرصت خوبي ايجاد كرده تا از فرش به عنوان يك كفپوش براي آرامش و راحتي، و همين طور زيبايي فضا استفاده شود. بزرگ بودن اين فضا، دست شما را در انتخاب مدل فرش اتاق خواب باز مي گذارد و برخلاف ساير اتاق‌هاي خانه انتخاب‌هاي بيشتري براي تغيير دكوراسيون خواهيد داشت. دلايل متعددي براي ‌ترجيح دادن فرش به عنوان كفپوشي نرم به ساير كفپوش‌ها خصوصا در اتاق خواب وجود دارد كه مهم‌ترين آن‌ها شامل راحتي و آسايش فرش و از طرفي نقش خيره كننده آن در دكوراسيون است.

حفظ آرامش و راحتي در فضاي اتاق مستر

با وجود اينكه دكوراسيون اتاق خواب مستر طراحي متفاوتي دارد به عنوان بخش مستقلي ار فضا امكانات بيشتري در آن تعبيه شده اما همچنان اصالت آن به عنوان فضايي براي استراحت و آرامش در نظر گرفته مي شود. زماني كه از خواب بيدار مي شويد قبل از مسواك زدن و نوشيدن چاي، اولين چيزي كه با آن مواجه مي شويد كف اتاق است (اولين جايي كه پاهايتان بعد از خواب طولاني در محيط گرم و نرم با فضاي بيروني تماس پيدا مي كند)،‌ قطعا كسي دوست ندارد در اين رويارويي با سرماي آزار دهنده كف اتاق مواجه شود، اين موضوع از مهم‌ترين دلايل انتخاب يكمدل فرش اتاق خواب است.

مدل فرش اتاق خواب

نكته ديگر حفظ آرامش فضاي اتاق خواب است،‌ فضايي كه بايد در زمان استراحت شما كمترين آلودگي صوتي وجود نداشته باشد. به كمك فرش‌ها مي توانيد از سر و صداي بيشتر يا انعكاس صدا جلوگيري كنيد. در اتاقي كه از فرش به عنوان كفپوش استفاده مي شود صداي وزش باد، انقباض و انبساط وسايل چوبي و …كمتر شنيده مي شود.

ابعاد مناسب براي مدل فرش اتاق خواب مستر

فضاي اتاق خواب بايد گرم و آرامش‌بخش باشد و فرش به عنوان يك عنصر كليدي نقش به سزايي در اين موضوع دارد و از آنجايي كه اتاق مستر فضاي زيادي دارد بهتر است براي كفپوش آن تنها به سراميك، پاركت و … اكتفا نكنيد. انتخاب فرش‌هاي بزرگ براي اتاق مستر انتخاب ايده آلي است چرا كه سطح زيادي از فضاي اتاق را پوشش داده و از طرفي در تكميل زيبايي اتاق بسيار موثر است. طراحي‌هاي داخلي در سال گذشته نشان مي دهد تمايل افراد براي استفاده از كفپوش‌هاي نرم مانند فرش و موكت در كف اتاق خواب بيشتر شده و هرچقدر كه به دنبال فضاي شيك و لوكسي باشند راحتي در اتاق خواب حرف اول را مي زند به همين دليل به سراغ فرش‌هاي بزرگ يا موكت‌ها مي روند و سعي مي كنند سراسر كف اتاق را پوشش دهند.

اما اگر طرفدار سادگي هستيد و همچنان تمايل داريد از انواع مدل فرش اتاق خواب استفاده نكنيد مي توانيد موكت را به عنوان كفپوشي جايگزين انتخاب كنيد. با وجود اينكه عده اي فكر مي كنند موكت‌ها كفپوش‌هاي منسوج شده اي هستند اما همچنان به عنوان كفپوشي ساده و راحت كاربردهاي زيادي دارند. در صورت استفاده از موكت‌ها مي توانيد براي تزئين فضا از چند فرش كوچك و ظريف نيز استفاده كنيد.

نظم بيشتر به كمك انتخاب بهترين مدل فرش اتاق خواب مستر

مدل فرش اتاق خواب

بعد از نقش كاربردي فرش، مي توان زيبايي آن را به عنوان مهم‌ترين دليل براي انتخاب دانست. زيبايي خيره كننده اي كه در كفپوش ديگري ديده نمي شود. فرش‌ها اين آزادي عمل را به شما مي دهند تا در صورت لزوم آن‌ها جا به جا كنيد يا حتي به اتاق ديگري ببريد و به اين‌ ترتيب فضايي يكنواخت و كسل كننده نداشته باشيد. از طرفي در اتاق خواب مستر قسمت‌هاي مختلف را نمي توان با ديوار يا چيزي مشابه تفكيك كرد ولي در عوض مي توان از فرش كمك گرفت. با كمك فرش‌ها مي توانيد محدوده فضاي نشيمن، جلوي تخت و … را مشخص و از نظر بصري نظم بيشتري در اتاق ايجاد كنيد.

در دكوراسيون اتاق خواب مستر وسايل بيشتري مانند ميزها، مبلمان و … وجود دارد كه اين فرصت را به شما مي دهد تا مدل فرش اتاق خواب خود را با آن‌ها هماهنگ كنيد و همين طور فضاي بيشتري در اختيار خواهيد داشت تا از چند فرش بسته به هر قسمت اتاق با طرح و رنگ متفاوت استفاده كنيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 69
  • بازدید کلی : 4143
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه